Ανακοίνωση εξέδωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, μέσω της οποίας απαντά σε πρόσφατες δηλώσεις των βουλευτών Χανίων της ΝΔ κ. Βολουδάκη και Διγαλάκη, για τα έργα στα Χανιά, οι οποίοι όπως καταγγέλλεται προσπάθησαν να διαψεύσουν τα όσα ειπώθηκαν από τους κ. Σπίρτζη και Πολάκη κατά την πρόσφατη περιοδεία τους στα Χανιά.
Η ανακοίνωση αναφέρει:
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΤΟ ΨΕΜΑ
Σε πρόσφατες δηλώσεις τους οι βουλευτές Χανίων της ΝΔ κ. Βολουδάκης και Διγαλάκης προσπάθησαν να διαψεύσουν τα όσα (ορθώς) ειπώθηκαν από τους κ. Σπίρτζη και Πολάκη, κατά την πρόσφατη περιοδεία τους στα Χανιά, σχετικά με την ανυπαρξία νέων έργων υποδομών στα Χανιά από την κυβέρνηση της ΝΔ. Για την ενημέρωσή τους λοιπόν αλλά κυρίως για την πληρέστερη ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας των Χανίων, επί των λεγόμενών τους, τεκμηριώνονται τα εξής:
1) Η χρηματοδότηση του έργου «ΑΡΣΗ ΕΤΟΙΜΟΡΡΟΠΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΘΟΡΩΝ ΛΟΓΩ ΘΕΟΜΗΝΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΧΑΝΙΩΝ» με π/υ 5.000.000€ εγκρίθηκε και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2016, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στις 28/4/2016 με κωδικό έργου 2015ΕΠ50200003 και με Υπουργό Ανάπτυξης το Γιώργο Σταθάκη.
2) Η χρηματοδότηση του έργου «ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ ΖΟΜΠΑΝΑΚΗ-ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ» με π/υ 6.000.000€ εγκρίθηκε και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2019, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στις 04/07/2019 με κωδικό έργου 2019ΣΕ01400029.
3) Η Αρχική Τεχνική Λύση για το νέο ΒΟΑΚ η οποία περιλάμβανε την πλήρη μελέτη λειτουργικού σχεδιασμού (σε κλίμακα 1:2000) και την προκαταρκτική μελέτη περιβαλλοντικών απαιτήσεων κατατέθηκε το Φλεβάρη του 2018. Η Υπουργική Απόφαση του Χ. Σπίρτζη «Καθορισμός προτιμητέας χάραξης λειτουργικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά Νεάπολη» στις 22-3-2019 βασίζεται στην Αρχική Λύση και αποτέλεσε την χάραξη βάσει της οποίας και σε συνέχεια όλων των πρόδρομων ενεργειών ωρίμανσης προκηρύχθηκε το έργο με διεθνείς διαγωνισμούς τους οποίους και συνεχίζει με καθυστέρηση περισσότερο από 2,5 χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ.
4) Το Φράγμα Ταυρωνίτη βρίσκεται ακόμη σε επίπεδο ωρίμανσης μελετών από το Υπουργείο Υποδομών, απόντος του ΟΑΚ Α.Ε., με ορίζοντα ολοκλήρωσης του φακέλου και της δημοπράτησης τα τέλη του 2023 και με την προοπτική να υλοποιηθεί ως μελέτη-κατασκευή με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, δηλαδή με την προοπτική στη διαχείριση/λειτουργία/εκμετάλλευσή του να συμμετέχει κατά κύριο λόγο ο ιδιώτης ανάδοχος που θα το κατασκευάσει.
5) Το Δικαστικό Μέγαρο Χανίων εντάχθηκε στο φάκελο υλοποίησης με ΣΔΙΤ των Δικαστικών Μεγάρων της Κρήτης μόλις τον Μάρτιο του 2021 αξιοποιώντας βέβαια τον υφιστάμενο φάκελο και τις συμβάσεις προετοιμασίας του για το Δικαστικό Μέγαρο Ηρακλείου που είχε δρομολογηθεί ήδη από το 2018.
6) Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το ποσό των περίπου 200εκ € το οποίο εγκρίθηκε αμέσως μετά τη θεομηνία του Φλεβάρη 2019, χρήματα τα οποία δεν εκταμιεύθηκαν από τα απρόβλεπτα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης αλλά από εθνικούς πόρους και με τα οποία υλοποιούνται σήμερα κατά κύριο λόγο όλα τα έργα αποκατάστασης στο οδικό δίκτυο και στις υποδομές όλου του νομού.
Και κάποιες επιμέρους επισημάνσεις:
1) Για το νέο κτίριο για τη στέγαση των Λυκείων Κισάμου, για τα οποία δεν έχει γίνει ακόμη ούτε η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτιρίων, στις 7/12/2019 ο κ. Διγαλάκης δήλωνε στην κατάμεστη αίθουσα του Δήμου Κισάμου: «Δεν μπορώ να δεσμευτώ για χρόνους κατασκευής των νέων συγκροτημάτων. Ένας τυπικός χρόνος για την κατασκευή ενός σχολικού συγκροτήματος είναι 4 χρόνια, με τον τρόπο που είπα θα μπορεί το ένα (κτίριο), αν πάνε όλα καλά και τα τρέξουμε και θα τα τρέξουμε, να πάει ένα χρόνο νωρίτερα.».
2) Στις 30/3/2022 είναι προγραμματισμένη να εκδικαστεί η υπόθεση του τραγικού θανάτου των δύο νέων παιδιών τον Αύγουστο 2017 έξω από το Πολυτεχνείο Κρήτης. Να υπενθυμίσουμε στους λαλίστατους βουλευτές της ΝΔ στα Χανιά ότι η μελέτη αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στην περιοχή χρηματοδοτήθηκε και συμβασιοποιήθηκε με κατεπείγουσα διαδικασία από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ολοκληρώθηκε τον Μάιο 2020 και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (η έγκριση της οποίας απαιτείται για να δρομολογηθεί το έργο) κατατέθηκε τον Ιούλιο του 2021 και έκτοτε παραμένει στα συρτάρια του αρμόδιου Υπουργείου.
Ας φροντίζουν λοιπόν οι βουλευτές της Ν.Δ να ενημερώνονται καλύτερα πριν τοποθετηθούν δημόσια έτσι ώστε να μην διαστρεβλώνεται η αλήθεια, γιατί δεν θα θέλαμε να πιστέψουμε ότι συνειδητά γίνεται η παραποίηση αυτή.